Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.
Google, son dönemlerde Adwords gösterimini arama sayfalarında artırmaya başladı ve bu da organik sonuçların birinci sayfanın ortalarına ya da ikinci sayfaya kadar gerilemesine neden oldu.
Organik sonuçların, Adwords’ün altında kalması ve reklam gösteriminin artması da doğal olarak SEO çalışmalarınızla üst sıralara çıksanız dahi, sayfanızın bağlantılarının bu reklamlardan sonra birinci sayfanın ortalarında görünmesine neden olacak.
Bu değişiklikle beraber organik trafiğe bel bağlayan ve Adwords bütçesi olmayan E-ticaret firmaları için oldukça olumsuz bir durum ortaya çıkıyor. Konuya daha detaylı geçmeden önce, Google’ın arama sayfalarında yaptığı değişikliklerin ne olduğuna bir bakalım.
Kısacası, artık Google arama sayfalarında 7 adet metinli reklama yer veriyor. Bu da doğal olarak, organik sonuç sayısının azalmasına neden oluyor.
Burada kullanıcı alışkanlıklarından yola çıkmak gerekiyor. Çoğu kullanıcı arama sonuçlarındaki ilk 3-4 bağlantıya ilgi gösteriyor. Sayfanın altına çok fazla inmiyor, ikinci ve sonrasındaki sayfadaların sonuçlarına gitmiyor. İlk sayfadaki organik sonuçlar azaldığı ve sayfanın alt kısımlarında kaldığında da kullanıcıların bu linklere tıklama olasılıkları da azalmış oluyor.
Kullanıcıların ekran çözünürlüklerini de ele almak gerekli. Kullanıcıların masaüstü cihazlarındaki ekran çözünürlükleri de bu sonuçların ne kadarının ilk etapta görüneceğini doğrudan etkileyecek. Çünkü düşük çözünülürlüklü ekranlarda yazı boyutlarının büyük olması, bu arama sonuçlarından sadece birkaçını gösterecek ve bu nedenle de kullanıcılar ekranlarında ilk gördükleri sonuçlara tıklamak isteyecekler.
Google’ın tüm kartları elinde tuttuğu bir gerçek; fakat bu organik arama sonuçlarından ya da SEO çalışmalarından vazgeçilmek gerektiği anlamına gelmiyor. Peki, E-ticaret firmaları olarak, Google’ın Adwords kampanyalarını öne çıkartmasıyla baş etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Alan adı otoritenizi yükseltecek çalışmalar yapmak, arama sonuçlarınızdaki sıranızı da değiştirecek sizi daha yukarılara çıkartacaktır. Rakip firmalarınızın SEO çalışmalarını analiz edebilir ve onların alan adı otoritelerini inceleyerek, kendinizi onların üstüne çıkartmak için çalışmalar yapabilirsiniz.
Bu konuda birinci sırada olmak ve rakiplerinizin alan adı otorite oranından yukarıda olmak bu arama sonuçlarında reklam sonuçlarından sonra ilk sıralarda görünmenizi sağlayabilir.
İlk sırada çıkan arama sonuçlarına ilgi göstermeyen kişiler, sayfanın alt kısmına bakmak için, sayfayı aşağıya kaydıracaklardır. Bu nedenle de kullanıcıların yaptığı ilk scroll’da gördüğü sonuçlarda sizi bulması oldukça önemli olacak.
Yukarıda da bahsettiğimiz ekran çözünürlüğü durumunda dolayı, kullanıcılar ekranın ilk açılışında tüm sonuçları görmeyeceklerdir ve sayfayı aşağıya kaydıracaklardır. Bu durumda da sizin bu aşamada kendinizi onlara göstermeniz gerekiyor.
Google son yıllarda, odağını anahtar kelimelerden çok, semantik yani kullanıcıların sordukları sorulara yanıt veren içeriklere sahip sayfalara odaklamış durumda. Bu yüzden de markanız, ürününüz veya hizmetlerinizle ilgili tüketicilerin en çok arama yaptıkları anahtar kelimeler özelinde, onların sorularını yanıtlayacak içerikler oluşturmanız, arama sonuçlarında üst sıralarda görünmenize yardımcı olacaktır.
Google, artık markaların Adwords’e yatırım yapmasını istiyor ve bundan kaçmak pek de kolay olmayacak; bu nedenle de Adwords kampanyalarınızdaki stratejilerinizi de yeniden belirlemelisiniz. Organik sonuçlarda, üst sıralara çıkmanız belli bir süre alabilir ve bu süreç içerisinde de trafik kaybedebilirsiniz. Bu kaybı önlemek için Adwords reklamlara yönelebilirsiniz.
Tabii ki burada bütçe ve reklam kampanya stratejinizi iyi belirlemeli, anahtar kelime ve metinlerinizi dikkatli bir şekilde oluşturmalısınız. Adwords tarafında yapacağınız hatalar nedeniyle de arama sonuçlarında istediğiniz performansı alamayabilirsiniz.
© Copyright 2002-2024 All Rights Reserved By Web Atölyesi